Een natte droom

Met het sprankelend succes van de dansende Hanne Decoutere in het achterhoofd, contacteerde Belleman de VRT. Mijn voorstel was realistisch en goed beredeneerd, vond ikzelf.

Ballet zag ik me niet direct doen, gezien de lichamelijke beperktheden. Ik zie het veeleer echt sportief. Een jaar lang zou ik immers bij “den bruinen” onze immer favoriete zwemleraar zwemles volgen om dan na dat jaar deel te nemen aan de Belgische kampioenschappen 50 meter schoolslag. Ik moet de zwemmeester hierover nog contacteren maar ik kan me moeilijk inbeelden dat hij neen zou zeggen tegen acht avonden VRT-zendtijd om 20u30.

Zwemmen zat altijd al in het diepste van mijn genen, maar ons moeder verborg vroeger de uitnodiging van onze nationale zwemtrainer, zodat mijn loopbaan een andere wending nam.

Alles staat nog even “on hold” omdat er blijkbaar nog geen water in het zwembad staat wat onze strikte planning in het gedrang brengt. Tenslotte gaat het om wekenlang filmen met een crew bestaande uit twee cameramannen, een klankman/ kikvorsman en een bestuurder van een drone. Een regisseur nemen we er dan ook maar bij.

Een ander détail: de VRT, moet ik eerlijk toegeven, heeft ook nog niet toegezegd om samen met Belleman in bad te gaan. Koudwatervrees? Ik dacht eerst dat het ging om tijdelijke problemen met de enige onderwatercamera die beschikbaar is maar het zou ook gaan om mijn naambekendheid.  In tegenstelling tot Hanne is Belleman geen anker. Mijn echte werk zou hier nochtans niet door gehinderd worden en ook niet de opvang van de kinderen en de kleinkinderen. Daar staat mijn vrouw toch meestal voor in. Belleman is ook bereid om in exotische oorden te gaan trainen.

We wachten dus nog met spanning het antwoord van de “staatszender” af (alleen Crabbé zegt dit nog…) en brengen jullie nadien op de hoogte van het uitzendschema. Het zou kunnen dat het zwembad, als het al open is, tijdelijk wordt gesloten voor de opnames.

Heeft er iemand het telefoonnummer van onze zwemmeester?

Belleman