Geiten en boeken

En dan is er de jaarmarkt van Ternat. Tenminste, voor die bezoekers die er vroeg genoeg waren. Volks vertier zoals het hoort en met veel bezoekers die hun weg zochten tussen de beesten, de broodjes met pens en de schietkramen. De organisatie mag voor mijn part verder doen, liefst op de huidige mensenmaat.

De regen was gestopt, het moment om de handen warm te wrijven dacht onze burgemeester. Ik   was er zelf niet bij, ik bezocht de markt maar later. Ik zag wel een foto op internet langskomen waar zowel de geit als de burgervader gelukkig leken, ieder om zijn/haar reden.

Ervaren dierenvriend als hij is, ging hij aan de slag om het dier te ontdoen van de gegeerde melk. Om het de melker wat makkelijker te maken stond het beestje netjes geparkeerd op een strobaal zodat bukken bijna overbodig was. De blauwe schijf stond in alle geval reglementair, tenslotte parkeerde het kleine melkfabriekje in de Dreef met zijn droge bomen.

Ik weet niet of hij het laatste uit de kan haalde, misschien liet hij nog iets over. Dit is geen politiek maar eenvoudig volksvertier en dan is men wat milder?

Tot volgend jaar? Als ik dan niet moet (mag) gaan stemmen?

@ Steven: Anna, Emile en hun opa waren tevreden met de lekkere pensen!