Raket

Heb jij al een raket vroeg er onlangs een vrij iel iemand me. Een raket? Ik ben wel Elon Musk niet was mijn zoals steeds (te?) snelle antwoord. Twee seconden nadien had ik al wat spijt van mijn afwijzend antwoord dat de sportief ogende kerel niet direct begreep.

Dju toch, nu spreekt er me eens iemand geïnteresseerd aan in deze wat eenzame tijden en dan is dit mijn antwoord…

Het getrainde lichtgewicht bedoelde racket, niet raket! Ik heb er nog een paar liggen ergens in de berging op schap zestien. Maar dan niet voor zijn sport maar voor het tennis. Hij speelt padel een populaire en eenvoudige sport die heel wat behendigheid en energie vraagt van wie het echt wil beoefenen zoals het hoort. Mijn antwoord op zijn vraag was kort: neen ik heb geen racket voor padel.

Ik heb een slechte schouder en een halve knie dus dergelijke intensieve bezigheid is niet meer besteed aan deze mens. Oud worden op een waardige manier is tijdig je beperktheden (h)erkennen en er mee leren leven wat nog niet wil zeggen dat enkel de zetel dient te lokken. We doen wat kan aan een ander tempo dan tien jaar geleden maar padellen is net als rugby en meespelen met FC Bareel niet meer aan mij besteed. Oef…?

Ternat is een echte trekpleister voor deze sport. Op de Heidestraat in Lombeek worden de pleinen druk gefrequenteerd. In Wambeek, de zone van het voetbal, komen ook weldra nieuwe terreinen. De sterke vraag noopt tot bijkomende ruimte. Nog wat plastic omgeving naast de al bestaande kunstgrasvelden.

Zie maar dat je thuis het gras laat groeien voor de bloemetjes en de bijtjes.  

Belleman