Springen maar!

In het kader van optimalisering van de lestijd dienden vandaag twee kleinkinderen niet naar school. Leuk want dan komen ze even bij de grootouders die opnieuw wat jonger worden.

Groot was echter mijn verwondering toen ik heel wat boeken op de vloer van de living zag liggen. Bedoeling was dat ze beiden over de boeken sprongen gedurende een bepaalde tijd. Een sportieve actie in het kader van de jeugdboekenweek … Combinatie sport/beweging en lezen is het thema van deze week.

Ik ben een verwoed fan van (goede) boeken en koester ze zoals weinig andere dingen. Nu lagen ze op de grond, weerloos, aan voeten ten prooi, lager kan het niet. Ik kwam maar even aan de computer zitten miste dit spektakel. Een mens moet weten wat slecht is voor zijn gemoedsrust en dus voor zijn gezondheid? De boeken hebben het overleefd en ik ook.

Belleman