To skate or not to skate

Er komt een leeftijd dat bepaalde sporten echt niet meer kunnen door stramme spieren en een defecte knie. Niet dat we daar wakker van liggen tenslotte is het een mooi excuus om lui te zijn…

Toch hadden we recent een nieuwe sport ontdekt met bijhorende modelijn. Eindelijk mocht mijn broek afzakken en kwamen mijn oude sneakers van pas: skaten! Ternat biedt de mogelijkheid aan jeugdhuis Puls.

Ik was al een paar keer verwonderd gaan kijken welke rare sprongen en bijhorende vallen er gebeuren op dit mooie terrein. Ik kon er stelen met de ogen van het jonge grut dat zijn kunsten vertoonde. Er was maar één probleem: hoe kon ik hier ongezien mijn eerste wieltjes doen rollen? Want geef toe er zijn bevalliger aanblikken dan een opa op een plank.

De oplossing lag voor de hand: ’s avonds was er soms helemaal geen volk want het skateparkje werd niet verlicht. Dus hop, met een lichtje op het voorhoofd kan er veel.

Tot nu! Meneer Arno de Paepe (N.VA) zorgde er tijdens de laatste gemeenteraad voor dat er verlichting komt! Gedaan mijn zorgeloze pogingen om rechtop te blijven, bedankt meneer! Al eens gedacht aan de ouderen van het dorp?

En waar is de logica: ze willen de lichten doven en hier steekt men ze aan? Soms begrijp ik dat politieke volkje toch niet.

Belleman